alimente-antistres

10 super alimente care luptă împotriva stresului

Stresul este cauza numărul 1 a supărărilor noastre zilnice. Acesta poate lua diferite forme și se poate manifesta atunci când ești frustrat din cauza serviciului, din cauza partenerului care pare ca nici nu cunoaște semnificația stresului sau din cauza copiilor, care fac de toate doar să te scoată din minți.

Pe lângă faptul că poate cauza anxietate și boli de inimă, ficat sau neurologice, stresul te și urâțește. O persoană stresată are o aură mai întunecată, este mereu suparată și nu zâmbește niciodată. Viața este mult prea scurtă pentru a o petrece ca sclavi ai nefericirii. Din acest motiv este esențial să luptăm împotriva stresului, cu toate armele posibilie. Iar alimentele pe care le consumăm reprezintă primul pas spre o viață mai bună!

De ce să incluzi aceste mâncăruri care combat stresul în alimentația ta?

ciocolată-neagră
Sursă Poză: doxologia.ro

Ciocolata neagră – pe lângă motivele evidente, ciocolata neagră este bogată în flavonoide și feniletilamină, substanțe care relaxează corpul și îmbunătățesc starea. Pe lângă acest lucru, ciocolata neagră conține magneziu, un element care ajută corpul să lupte împotriva oboselii, stresului și iritabilității. Dacă vrei să profiți din plin de beneficiile sale, alege sortimentele de ciocolată care conțin peste 70% cacao, deoarece sunt mai sănătoase și conțin mai multe substanțe nutritive.

Tudor Mateescu aici. Hai in comunitatea Naturolog.

4 Retete Naturale: Superbe si Gratuite!

Reteta 1 o primesti instant, dupa ce ai completat formularul de mai jos.

avocado

Avocado – aceste fructe protejează cu succes corpul împotriva stresului. Conțin glutation, luteina, betacaroten, vitamina E și acid folic. Dintre toate acestea, glutationul are un rol esențial în procesului de blocare a grăsimilor care pot cauza probleme organismului.  Avocado se poate consuma sub diferite forme (sandwich, salată, combinat cu carne- nu recomandăm, etc.)

orez-brun

Orez brun – bogat în vitamina B, orezul brun poate ajuta la regenerarea țesuturilor, a celulelor și a organelor. Această vitamină stabilizează reacțiile care se desfășoară în funcționarea creierului, inimii și a sistemului imunitar. Cu un consum regulat de vitamina B, corpul va fi capabil să facă față stresului.

ceai-verde
Sursă Poză: blog.aimgroup.ro

Ceai verde – acest tip de ceai este cu siguranță regele tuturor băuturilor. Cu un conținut ridicat de cafeină și teanină, ceaiul verde poate oferi corpului tău energia necesară pentru a începe o nouă zi, protejându-te în același timp de diferite tipuri de cancer. Acesta îmbunătățește funcțiile neurologice și te menține optimist.

afine

Afine – aceste micuțe minuni conțin antioxidanți (anthociani) care stimulează creierul. Totodată, acestea conțin și vitamina C care este extrem de utilă în combaterea stresului și menținerea corpului relaxat și energizat.

nuci

Nuci – nucile conțin acid alfa-linolenic. Acesta este un acid omega-3 care luptă împotriva pierderilor de memorie. Iar surprizele nu se opresc aici. Nucile pot regla și tensiunea arterială, un lucru extraordinar pentru cei care au nivelul adrenalinei crescut datorită stresului.

spanac

Spanac – această legumă este bogată în vitamine (A,B și C) și minerale (calciu, potasiu, magnesiu, fosfor). Toate acestea lucrează împreună pentru a reduce hormonii cauzatori de stres, ce exista în organism.

migdale

Migdale – depresia și anxietatea pot fi cauzate și de o deficiență de seleniu. Și ce tip de nuci ne dau seleniu? După cum ați ghicit deja, migdalele sunt bogate în magneziu, vitamina E, zinc și… seleniu! Aceste substanțe pot îmbunătăți starea sistemului imunitar și desigur, starea generală de spirit.

brânză-vaci

Brânza de vaci – atât brânzica de casă, cât și laptele degresat pot oferi necesarul zilnic de proteine și calciu, necesare unui sistem nervos sănătos. Aceste substanțe pot ajuta corpul să lupte împotriva stresului și, ca un mic bonus, sunt super delicioase!

ceai-mușețel

Ceai de mușețel – și nu în ultimul rând, ceaiul cel de toate zilele ne ajută să ne relaxăm și să uităm de stres. Conform unor studii realizate de universități din Pennsylvania și Maryland, ceaiul de mușețel poate reduce anxietatea și ajută organismul să reziste stresului cotidian.

Să rămâi sănătos este ușor. Trebuie să îți dorești acest lucru și să introduci în dieta zilnică aceste alimente care luptă împotriva stresului!

 Așadar să recapitulăm care sunt cele 10 super alimente care luptă împotriva stresului:

  • Ciocolata neagră
  • Avocado
  • Orez brun
  • Ceai verde
  • Afine
  • Nuci
  • Spanac
  • Migdale
  • Brânza de vaci
  • Ceai de mușețel 

Tu consumi aceste 10 super alimente care luptă împotriva stresului?

Ți-a plăcut articolul?
The following two tabs change content below.
Pasionată de natură, mâncare vegană, rețete și remedii naturiste. --> Abonează-te gratuit la newsletter (apasă aici) pentru a păstra legătura! Autor al cărții Rețete Alese Pe Îndelete Culese

Latest posts by Daniela Rusu (see all)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *